FANDOM

  • Yölampi (eng. Nightpool) on tumman harmaa naaras, jolla on vaaleampia harmaita täpliä. Naaraan silmät ovat siniset.

Yölampi
Lojaalius
Nykyinen Pisaraklaani
Ikä
Ikä 40 kuuta
Nimet
Pentu Yöpentu
Oppilas Yötassu
Parantajaoppilas Yötassu
Parantaja Yölampi
Perhe
Emo Kuutäplä
Isä Usvaliito
Sisko Kirkassielu
Veli Pilvikynsi
Puoliso Kyytuuli
Pentu Hopeatassu
Parantajan asema
Edeltäjä Lintulaulu
Seuraaja Taivastassu
Koulutus
Mestarit Pimeäsydän, Taivassiipi
Oppilaat Pompputassu, Lintutassu
Esiintymiset kirjoissa
Elävänä

Hohtava kiviKadonnut Aurinkoklaani, Lopun alku, Tuho lähestyy, Pelastus, Aurinkoklaanin paluu

Sisällysluettelo:

Hohtava kivi:

Yöpentu oli yksi niistä viidestä, jotka löysivät pyhän Auringonlaskun kiven. Matkan aikana takaisin kotiin hän rakastui nuoreen oppilaaseen, Kyytassuun. He olivat ottaneet hiukan tuota mystistä kiveä. Sieltä paetessa Yöpennun paras ystävä, Valkopentu kuoli, kun hän tippui mäyrän mukana Auringon lampeen. Jossakin vaiheessa kirjaa hänestä tuli soturioppilas. Hän sai selville kauhstuttavan salaisuuden mestaristaan, Pimeäsydämestä. Kun Pimeäsydän oli mukana Pimeäklaanin ja Pisaraklaanin taistelussa Niittykummusta, niin Pimeäsydän yritti murhata Yötassua. Yötassu selvisi siitä ja vaihtoi itsensä parantajaoppilaaksi kirjan lopussa, joka mursi Kyytassun sydämen.

Kadonnut Aurinkoklaani:

Kirjassa Yötassu tutustui Siipiklaanin Pihlajatassuun. Yötassulla alkoi olla ongelmia tunteidensa kanssa, kun hän tutustuu Maaklaanin Tiikeritassuun. Häntä vetää puoleensa myös oman klaanin Saarnitassu. Yötassu sai unen entiseltä parhaalta ystävältään, Valkopennulta, jossa hän kertoo ajan olevan lopussa. Hän kertoo Yötassulle paljon vaarasta, mutta katoaa lopulta. Hän huutaa vielä viimeiset sanat, jossa hän kertoo Aurinkoklaanin olevan kadonnut. Yötassu kauhistuu ja herää. Hän lähtee leiristä, jolloin hänen sisko, Kirkastassu huomaa hänet. He ovat lähtemässä, mutta pian Pilvitassu, heidän veljensä tulee mukaan. He lähtevät etsimään Aurinkoklaania.

Lopun alku:

Yötassu, Pilvitassu ja Kirkastassu kohtaavat pian saattajan, Valkopennun. Yötassu pyytää häntä kertomaan mihin Aurinkoklaani katosi, johon hän vastaa, että lopun alku on tuleva. Hän katosi ja ilmestyi heille vähän väliä. Lopulta kolmikko saapui Pisaraklaaniin, missä muut taistelivat ennennäkemätöntä tuhoa vastaan, Aurinkovuoren lammen virtauksia.

Tuho lähestyy:

Ongelmat seuraavat toisiaan, kun kissoja katoilee ja lammen virtaukset alkavat ottaa valtaa kisssojen asuin paikasta. Siipiklaanin vuoret olivat täynnä virtoja, Pimeäklaanin varjot katoavat ja Pimeäklaanilaiset eivät voi saalistaa ilman varjoja, Pisaraklaanin joet ja virrat olivat täynnä lammen auringon kuumia virtoja ja Maaklaanin maasta alkavat ilmestyä lammen lähteet. Tuho lähestyi, kun kuolleet eivät mennetkään Aurinkoklaaniin, koska se oli kadoksissa. Kuolleiden henget olivat ruumiiden sisällä jumissa. Kirkastassu ja Pilvitassu saavat soturinimensä, Kirkassielu ja Pilvikynsi. Myös Kyytassu, Saarnitassu, Pihlajatassu ja Tiikeritassu saavat soturinimensä, Kyytuuli, Saarnikynsi, Pihlajasydän ja Tiikerihenkäys.

Pelastus:

Kun kirjan esinäytöksessä kuolleet henget puhuivat, että he eivät saisi hyvää elämää, niin yksi niistä ilmoittaa, että toivo ei ole mennyttä. Kirkassielu ja Pilvikynsi olisivat lähellä voimiaan ja Yötassusta tulee pian parantaja. Muut tiesivät mitä soturi puhui. He olivat nähneet heissä kaikissa se mitä muissa ei ollut. Hengen pelastamis kyky, suojelemis kyky ja tappamis kyky. Yötassu oli pelastanut siskonsa hengen, Pilvikynsi oli suojellut Pisaraklaanin päällikköä virralta juostessaan päällikköä päin niin, että virta osui Pilvikynteen, mutta se ei tehnyt hänelle mitään ja Kirkassielu oli tappanut murhan himoisen kissan, Varishampaan. Kolmikko yritti kaikkensa ja pian saapuivat lammelle. Lammella he tekivät sen mihin kukaan ei koskaan yltisi, hyökkäsi sen kimppuun. Juuri kun suuri lähde oli hyökkäämässä klaanien keskelle, joka olisi tappanut kaikki, niin he saivat sen loppumaan. Klaanit tekivät yhteistyötä korjatakseen kaiken, mutta siihen menisi aikaa monia vuodenaikoja.

Aurinkoklaanin paluu:

Lehtikato oli tullut ja juuri kaikki riista oli kadonnut. Moni on kuoleman partaalla nälän takia, mutta pian apuun saapui pyhä Aurinkoklaani. Yötassu sai kirjan alussa parantajanimensä, Yölammen ja hoitanut töitään hyvin. Yölammen oli luovutava neljästä kollista, Saarnikynnestä, Pihlajasydämestä, Kyytuulesta ja Tiikerihenkäyksestä. Yölammen oli vaikea erota kolleista, mutta hän tiesi, että oli pakko. Yhtenä päivänä Yölampi oli kävelyllä. Hän oli putoamassa rotkoon, koska käveli reunan yli huomaamatta. Neljä kollia olivat siellä. Tiikerihenkäys sanoi, että Yölampi ansaitsi tämän julman kuoleman, koska hän ei merkinnyt tarpeeksi Yölammelle, jotta voisi olla hänen kanssa yhdessä. Saarnikynsi oli samaa mieltä ja pian kaksi kollia olivat kadoksissa. Pihlajasydän vain tuijotti Yölampea murheellisesti. Yölammen ote oli lipeämässä, mutta juuri samalla hetkellä Kyytuuli pelasti Yölammen. Pihljajasydän oli kadonnut, kun he pääsivät ylös. Kyytuuli oli kahden kesken kaikista avoin ja kertoi, että ei olisi voinut Yölammen pudota. Pian Yölampi tuli tiineksi ja odotti hänen ja Kyytuulen pentua, johon Yölampi kauhistui, sillä hän joutui rikkomaan soturilakia. Kirjan lopussa Yölampi synnytti pennun, jonka hän nimesi Hopeapennuksi.

Trivia:

  • Yölampi tuli parantajaksi vain, jotta voisi tulla erikoiseksi.
  • Myöhemmin todettiin, että tämä ei halunnut jatkaa soturikoulutusta, koska ei jaksanut kuulla moitteita.
  • Kumminkin tämä ihastui parantajan työhön ja muiden auttamiseen.

Perhe ja suku:

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki