FANDOM

Tähtiklaanin lupaus (eng. Starclan's mission) on tarina siitä, kun Tähtiklaanin kissat yrittävät uudelleen koota metsän neljää hajonnutta klaania, Myrskyklaania, Varjoklaania, Tuuliklaania ja Jokiklaania.

Tähtiklaanin tehtävä

Tähtiklaanin tehtävä-kansi.png
Kirjoittaja Salavirta
Päähenkilö Floretta, Kuutamokatse
Tilanne Keskeneräinen

Kronologia

Edellinen -
Seuraava ?

Hahmot

Erakot&kotikisut

Kotikisut

Floretta- Kermanvalkoinen naaras, jolla on turkissaan mustia ja ruskeita läikkiä, sekä vihreät silmät, kaulassaan tällä on violetti kulkuspanta.

Rosalee- Oranssi naaras, jolla on meripihkän väriset silmät ja valkeat tassut.

Frost- Valkoinen kolli, jolla on siniset silmät. Asuu samassa talossa Rosaleen kanssa, hänen veljensä.

Twilight- Musta naaras, jolla on valkeat etutassut ja kaulassaan punainen kaulapanta, omaa siniset silmät.

Blue- Siniharmaa naaras, jolla on vihreät silmät ja vaaleansininen kaulapanta, jossa on kulkunen.

Sprig- Valkoinen naaras, jolla on lehdenivhreät silmät ja sininen kaulapanta.

Erakot

Bloody- Valkoinen naaras, jolla on punaiset silmät. Entinen kotikisu, hylättiin pentuna.

Dove- Vaaleanharmaa naaaras sinisillä silmillä. Tällä on kaulassaan vihreä, nuhjaantunut panta. Entinen kotikisu.

Ivy- Tummanharmaa kolli valkeila tassuilla ja sinisillä silmillä. Asuu Doven kanssa kaksijalkalän lähistöllä.

Choco- Suklaanruskea kollli, jolla on kirkkaanvihreät silmät.

Rosemary- Vaaleanruskea naaras, jola on keltaiset silmät.

Fennel- Oranssivalkoinen naaras, jolla on meripihkan väriset silmät.

Tähtiklaani

Harmaausva- Vaaleanharmaa kolli sinisillä silmillä.

Kuutamokatse- Vaaleanharmaa naaras, jolla on tummemmat harmaat tassut ja kasvot.

Viimatähti- Tummanharmaa kolli vihrein silmin.

Putouskyynel- Oranssi naaras, jolla on meripihkan väriset silmät.

Pimeyden metsä

Ilvesturkki- Kellanpunainen kolli, jolla on repalaiset korvat ja vihreät silmät.

Veritassu- Pieni valkoinen naaras, jonka vasen silmä on keltainen, oikea silmä puuttuu kokonaan.

Hämyvarjo- Tummanharmaa kolli sinisillä silmillä ja valkeilla raidoilla.

Tarina

Esinäytös

Sinertävä ruohikko hopeoitui kuun valossa. Kevyt sumu leijaili hiljalleen kauniin, sinisen usvamaiseman yllä. Hento tuuli kuiski valtavien puiden lehvästössä. Tähden kimalsivat puissa, ruohikossa ja kaikkein kirkkaiten taivaalla. Oli yö ja hiljaisuuden rikkoi vain vaimea tepsutus, joka kaikui hiljaa ruohikossa. Korkeat puut korottelivat oksiaan kimaltaviin pilviin ja näyttivät kaikin tavoin ylväältä. Tepsutus vaikeni. Hiljaisuus ei ollut painostavaa, vaan se oli kevyttä, äänetöntä hiljaisuutta. Rinteen päällä erottui musta, yksinäisen kissan siluetti. Kissa pysähtyi tarkkailemaan jotain rinteen takana, jotain kaukaista. Se odotti jotakin ja polki rauhattomana maata. Yllättäen rinteen päälle kapusi toinenkin kissa, joka istui ensimmäisen viereen. Myös ensimmäinen kissa istuutui.

"Kuutamokatse, meidän on tehtävä jotain", toinen kissoista, kolli sanoi. Kuutamokatseeksi kutsuttu nyökkäsi jäykästi. Hän selvästikin näytti ymmärtävän kollia.

"Mutta mitä, Viimatähti?" Kuutamokatse kysyi. Tummanharmaa kolli kohautti hitaasti lapojaan. Hän katsoi Kuutamokatsetta ymmärtäväisesti vihreillä silmillään.

"Älä ole noin hermostunut. Ei se klaanien tuho ollut sinun syytäsi." Kuutamokatse nyökkäsi surullisesti. Yhtäkkiä keskusteluun liittyi uusi ääni.

"Eivät kaikki kissat kuolleet", naukui paikalle tullut oranssi naaras. Viimatähti käänsi nopeasti päänsä ja hymyili naaraalle. Kuutamokatse tuhahti.

"Tervetuloa Tähtiklaaniin, Putouskyynel!" naukui Viimatähti hellästi. Kahden kissan välillä oli jotain suurempaa kuin ystävyys, ehkä rakkautta? Pian Putouskyynel alkoi riiputtaa päätään.

"En onnistunut pelastautumaan", naukui Putouskyyneleeksi kutsuttu oranssi naaras. Hänkin oli surumielisen ja haikean oloinen.

"Mutta Putouskyynel, sanoit että kaikki eivät kuolleet", Viimätähti naukui kysyvästi. Putouskyynel pudisti päätään selvästi ryhdistäytyneempänä.

"Syväsilmä sekä Liljapentu selvisivät", naukui Putouskyynel vakavasti.

"Sekä osa kaikkien klaanien pennuista. Heitä oli viisi muutakin kuin Liljapentu. Kaksi varjoklaanilaista, yksi tuuliklaanilainen ja kaksi jokiklaanilaista pentua", naukui Putouskyynel.

"Edes Tähtiklaani ei kyennyt pysäyttämään sitä tulvaa", naukui Kuutamokatse haikeasti.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki