FANDOM

Soturilaki (engl. Warrior Code) on Soturikissat-sarjassa oleva 15. säännöstä koostuva laki, jota klaanit pyrkivät seuraamaan.

Soturilain kohdat

  1. Puolusta klaaniasi, tarpeen tullen jopa hengelläsi. Sinulla voi olla ystäviä muista klaaneista, mutta uskollisuutesi tulee pysyä sinun klaaniisi, vaikka joutuisit taistelemaan taistelussa ystäviäsi vastaan.
  2. Älä saalista tai tunkeile toisen klaanin alueella.
  3. Klaaninvanhimmat ja pennut ruokitaan ennen sotureita ja oppilaita. Oppilaat eivät, ilman erikseen myönnettyä lupaa, saa syödä ennen kuin ovat metsästäneet ruokaa klaaninvanhimmille.
  4. Saalista tapetaan vain syötäväksi. Kiitä Tähtiklaania sen hengestä.
  5. Pennun on oltava vähintään kuusi kuuta vanha tullakseen oppilaaksi.
  6. Vastanimitetyn soturin on vartioitava yhden yön hiljaa nimittämisensä jälkeen.
  7. Kissasta ei voi tulla varapäällikköä ellei hän ole ollut vähintään yhden oppilaan mestari.
  8. Varapäälliköstä tulee klaanin päällikkö kun edellinen päällikkö kuolee tai eläköityy.
  9. Varapäällikön kuoltua tai eläköidyttyä, uusi varapäällikkö on valittava ennen seuraavaa kuuhuippua.
  10. Kaikkien neljän klaanin kokoontuminen pidetään täydenkuun yönä rauhan vallitessa. Klaanien välistä taistelua ei saa esiintyä tänä aikana.
  11. Rajat on tarkastettava ja merkattava joka päivä. Haastakaa kaikki tunkeutuvat kissat.
  12. Yksikään soturi ei saa laiminlyödä pentua kivussa tai vaarassa, vaikka pentu olisi eri klaanista.
  13. Klaanipäällikön sana on soturilaki.
  14. Kunniakkaan soturin ei tarvitse tappaa vastustajaansa voittaakseen, ellei vastustaja ole soturilain ulkopuolella tai tappo on välttämätön itsepuolustukseksi.
  15. Soturi hylkii kotikisun pehmeää elämää.

Poikkeukset

  • Kissat jotka ovat menossa Kuukivelle tai Kuulammelle saavat kulkea klaanien reviirien kautta, jotta kissa pääsisi määränpäähänsä.
  • Järvellä kissat voivat kulkea muiden klaanien reviirillä, kunhan he kulkevat kaksi ketunmittaa järvestä.
  • Kissat voivat kulkea toisen klaanin reviirille, jos heillä on jotain kerrottavaa ja raportoitavaa.
  • Jos Tähtiklaani lähettää merkin/unen.

Muita sääntöjä

  • Parantajalla ei saa olla kumppania tai pentuja.
  • Pentujen täytyy pysyä pentutarhassa kunnes heistä tulee oppilaita. Pennut eivät saa myöskään saalistaa.
  • Klaanit eivät saa liittoutua häätämään toista klaania.
  • Kissa ei saa syödä mennessään Kuukivelle tai Kuulammelle puhumaan Tähtiklaanin kanssa.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki