FANDOM

Alkuun tahdon kertoa, mikä mikäkin on tässä kirjassa. Toivon, että ihmiset, jotka lukevat tätä, ovat lukeneet Soturikissoja.

Henki: jos hahmon puhelin menee rikki, hahmo joutuu Tähtiklaaniin / Hackerklaaniin.

Oppilaan nimen lopussa tassu: näppäin.

Parantaja: moderaattori.

Kuolonmarja: bannit kirjautumiselle puhelimeen.

Hiiri: hampurilainen.

Vesimyyrä: paistettu kanankoipi -purkki.

Jänis: pizza.

Kalat: ranskalaisia perunoita.

Tähtiklaani: Hakkeriklaani.

Myrskyklaani: Wi-Fi-klaani.

Varjoklaani: Mykkäklaani.

Tuuliklaani: Nettiklaani.

Jokiklaani: Limsaklaani.

Yrtit: virustenpoistajat/modit.

Pesät/pentutarha: huone.

Vesi: Limonaadi.

"Kaksijalka: kaksikäsi

+ hakkerilaani soittaa Whatsapp-videopuhelulla, ja jokaisessa leirissä on limsa-automaatti.

kissat

Wi-Fi-klaani

päällikkö Mobiilitähti-Pitkäkarvainen harmaa naaras

varapäällikkö Viruskynsi-tummanharmaa iso kolli

Moderaattori Hampurilaishammas-pitkäkarvainen

                         musta naaras

soturit Uskomieli-keltaisen värinen kolli

Pelimyrsky-harmaavalkoinen kolli

Laturisulka-valkoinen naaras, jolla on pitkä häntä, Alumiininäppäimen mestari

Hashtaghäntä-musta kolli, Enternäppäimen mestari

Messengerviiksi-valkoinen naaras

Hiirijalka-kilpikonnakuvioinen kolli

Välilyöntikorva- oranssivalkoinen kolli, joka hyppää korkealle

oppilaat Alumiininäppäin-rautavanharmaa naaras

                Enternäppäin-mustaharmaa kolli

Kuningattaret "SIM-korttikukka-" oranssinvalkoinen

                            naaras, jonka pennut on "Mediapentu,"
                            "Pizzapentu," "ja Moderipentu"
                           "Johtosulka-" oranssi naaras joka on 
                            tiineenä

Klaaninvanhimmat "Modijalka-" valkoinen uros joka

                                   viettää vanhoja päiviään

"Mykkäklaani" Päällikkö "Valotähti-"valkoinen kolli jolla on musta

                    hännänpää

"Nettiklaani" Päällikkö "Puhelutähti-"keltaisen vaaleanhiekan värinen

                   kolli

Varapäällikkö "Zonejalka-" oranssi kolli Moderaattori "Viestilampi-" kaunis harmaa naaras,

                          jossa on hopeita raitoja

"Limsaklaani" Päällikkö "Pistoketähti-" harmaa kolli Varapäällikkö "Kuulokehäntä-" mustavalkoinen naaras, "Modinäppäimen" mestari Moderaattori "Kuorilehti-" valkoinen naaras. Soturit "Microfonikynsi-" harmaamusta kolli, "

              Moottorinäppäimen" mestari

Oppilaat "Moottorinäppäin-" Raudan värinen kolli

               "Modinäppäin-" raudan värinen kolli, jonka 
                häntä ja toinen korva on valkoinen
                "Näyttönäppäin" valkoinen naaras

LUKU 1

Mediapentu heräsi pentuhuoneella. Uusi päivä, uudet kujeet! Mediapentu ajatteli. 

”Moderipentu! Pizzapentu! Tulkaa ulos pelaamaan puhelimilla!” Mediapentu huusi, ja nosti Iphone7:nsa. 

”Sopii sopii! Entä Moderipentu?” Mediapennun sisko Pizzapentu vastasi, ja katsoi Moderipentuun innostuneena.

”Menen katsomaan, kun Hampurilaishammas pistää virustenpoistajia Cloudiin!” Moderipentu huudahti heille, ennen kuin juoksi pentuhuoneelta ulos kohti Moderaattorin pesää. 

Hampurilaishammas oli heidän moderaattori, joka korjaa kissojen puhelimia. Mielestäni Hampurilaishammas on paras moderaattori, mitä ikinä Wi-Fiklaanissa on ollut!

”Mikä siinä on edes kiinnostavaa!?” Pizzapentu huusi Moderipennun perään, ja otti oman puhelimen maasta myös.

Mediapentu, ja Moderipentu  juoksi pihalle. Mediapentu avasi puhelimensa, ja pisti Flappybird nimisen pelin esille. Pizzapentu taas pelasi Pokemon GO:ta. Flappybirdissä pitää hyppiä kovaa vauhtia osumatta pylväisiin. Mediapennun  enkka oli seitsemänsataaviisikymmentäkahdeksan! Pokemon GO:ssa etsitään pokemoneja liikkumalla itse paikasta toiseen, ja hatchataan munia kävelemällä kilometrejä. Joten Pizzapentu juoksi ympäri leiriä ympyrää. Lopulta munasta tuli Rattata! Pizzapentu oli ärtynyt, mutta mitä muutakaan odottaa yhden kilometrin munasta.

”Hakisinko meille kuppeihin limsaa lähellä olevasta limsa automaatista?” Mediapentu kysyi.

”Onkohan se niin järkevää jos meillä on puhelimet tässä?” Pizzapentu kysyi ja katsoi häntä huolestuneena.

”Määh! Ei siinä kuinkaan käy!” Mediapentu vastasi, ja juoksi limsa automaatille.

Hän nosti kaksi kuppia, ja täytti ne Coca-colalla. Kun Mediapentu oli tuonut juomat, hän jatkoi Flappybirdiä. Kesti hetken aikaa, kun hän tajusi, että oli ylittänyt vanhan enkkansa! Nyt hän oli kohdassa 987! Tässäkö hän saisi legendaarisen 1000 ennätyksen? Hän meni edemmäs kunnes oli 999.

”Mitäh? Mario?” Pizzapentu ihmetteli ja tuli Mediapennun viereen puhelin kädessään. Niin! Se oli totta! Siinä oli tuli-Mario, joka lähetteli tulipalloja! Tulipalloja? EIH!!!! Yksi osui minuun!!! Sitten peli alkoi alusta nollasta! Mediapentu oli niin vihainen, että kaatoi limsansa, ja se osui Pizzapennun puhelimeen! Yhtäkkiä Pizzapentu rääkäisi, ja kaatui maahan!

”Pizzapentu! Hampurilaishammas! Äkkiä tänne!!” Mediapentu huusi hädissään.

Kesti pienen ajan, kunnes Hampurilaishammas tuli huoneestaan ulos Moderipentu perässään. Moderipentu kauhistui kun ymmärsi mitä oli tapahtunut. Hampurilaishammas taas vaihtoi ilmeensä vakavaan katseeseen. Viruskynsi, heidän varapäällikkö tuli paikalle.

”Me-me-me p-pelattiin vaan, ja sit-” Mediapentu yritti selittää.

”En tarvitse selityksiä,” Viruskynsi keskeytti, kun Pizzapentu vietiin puhelimensa kanssa moderaattorin pesälle.

”Odota!” Moderipentu huusi, ja juoksi perään.

”Et sinä kuulu täh-” Mediapentu huusi kunnes Viruskynsi keskeytti taas.

”Hän saa mennä, sinä taas, nyt kun olet 6 kuukautta voit saada rangaistukseksi siivota tuon,” Viruskynsi osoitti hännällään limsalätäkköä kalliolla. Viruskynsi antoi hänelle sammalta, ja lähti tassuttamaan kohti pentuhuonetta. Hän aikoi varmasti kertoa Mediapennun emolle SIM-korttikukalle. Tämä on minun syytä! Mediapentu ajatteli. Lopulta siivouksen jälkeen hän joi loput limsat hänen ja Pizzapennun limsakupeista.

LUKU 2

Mediapentu heräsi, kun Hampurilaishammas kertoi SIM-korttikukalle, että limsaa oli mennyt mikrofoniin, ja Pizzapentu oli nyt kuuro. Mediapennulla oli vieläkin syyllisyyden tunne. Mediapennun isä Pelimyrsky oli torunut Mediapentua paljon eilen illalla. Mediapentu asteli ulos pentuhuoneesta, kun kuului ”Saapukoon jokainen oman pikaruokansa löytämiseen kykenevä suurelle Wi-Fi kyltille klaanikokoukseen!”

Se oli päällikkö Mobiilitähti! Mobiilitähti hyppäsi ison ”Täällä on Wi-Fi" -kyltin päälle. SIM-korttikukka juoksi kovaa vauhtia Mediapennun viereen, ja alkoi sukimaan hänen turkkiaan.

”Tänä kuuhuipun hetkenä,” päällikkö jatkoi kun Moderipentu ja Pizzapentu tulivat paikalle, ”olemme kokoontuneet nimittämään kolme uutta oppilasta.”

Nyt Mediapentu ymmärsi mistä oli kyse! Pizzapennun ja Moderipennunkin turkit olivat sileitä! He olisivat ne onnekkaat pennut, jotka nimitetään oppilaiksi!

”Te kolme, astukaa esiin!” Mobiilitähti huusi.

Mediapentu juoksi ensin esiin, sitten tuli Pizzapentu, ja sitten Moderipentu. Sitten Mobiilitähti katsoi Mediapentuun.

”Tästä päivästä aina siihen päivään, jona hän on ansainnut soturinimensä, kutsuttakoon tätä oppilasta Medianäppäimeksi,” päällikkö naukui. ”Uskomieli,” päällikkö jatkoi. ”Olet valmissaamaan seuraavan oppilaasi, aloitat Medianäppäimen opetuksen.”

Tämä rauhallinen ja mukava soturi astui aukiolle.

”Yritäthän opettaa uskollisuutesi, ja muun opin jotka opetit myös SIM-korttikukalle, tälle nuorelle soturioppilaalle,” päällikkö piti tauon. Eli Uskomieli oli ollut hänen emonsa mestari! Ei ihme että SIM-korttikukka oli niin kiltti ja rauhallinen!

”Tätä oppilasta,” Mobiilitähti katsoi Pizzapentuun, ”tullaan nimittämään Pizzanäppäimeksi.”

Sen jälkeen päällikkö vielä viittoi, että Pizzanäppäin ymmärsi.

”Mykistyssydän,” päällikkö viittoi päälle, koska Mykistyssydän oli myös kuuro, ”opetat tätä oppilasta, koska hän eilen kuuroutui. Opeta hänet mahdollisimman hyvin hacsaamiseen, ja metsästämiseen, viittomakielellä.”

Pizzapentu kosketti nenällään Mykistyssydämmen nenää. Mediapentu teki samoin, mutta vähän kömpelömmin.

"Tämä oppilas," päällikkö kääntyi Moderipentua päin,"on osoittanut tahtonsa ja kiinnostuksensa päästä moderaattoriksi, Moderipentu, pystytkö alkaa opiskelemaan kovasti koneiden sisäistä, ja ulkopuolista korjausta, tehdä parhaasi klaanin hyväksi, olla liittymättä klaanin ulkopuolisiin riitoihin, ja olla rakastumatta soturilain mukaan?"

Moderipennun silmät hehkuivat ilosta, kunnes hän vastasi "Kyllä!" 

"Siinä tapauksessa,"päällikkö jatkoi ,"tästä lähtien tätä oppilasta kutsutaan Moderinäppäimeksi!" Päällikkö julisti.

"Moderinäppäin! Moderinäppäin! Moderinäppäin!" Aukiolla kaikui.

Heti sen jälkeen kaikki soturit ja klaaninvanhimmat tuli onnittelemaan uusia oppilaita.

Sitten Hampurilais hammas alkoi selittämään"No niin Moderinäppäin nyt mennään ihan ensimmäiseksi tekepään sinulle makuupaikka ja sitten..." Medianäppäin ei kuunnellut loppuun, vaan kääntyi Uskomieleen päin ja kysyi

"Milloin menemme katsomaan rajat?" Usko mieli kääntyi Medianäppäintä päin ja vastasi

"Nyt," sitten he kävelivät leiristä ulos. "Onhan sinulla puhelin mukana?" Uskomieli varmisti. "On on," Mediapentu vastasi. He kävelivät metsää pitkin, kunnes päätyi kallioille. "Nämä, ovat virus kalliot. Varo, monelle kissalle on täältä tarttunut virus!" Uskomieli kertoi. He jatkoivat matkaa, kunnes he näkivät mustan tien. Sitten joku sujahti heidän nenän edestä, ja särki keskellä tietä olleen kiven lohkareen. "Tuo oli hirviö, pysytään kaukana niistä, niinkuin huomasit, ne ovat hengen vaarallisia," Uskomieli sanoi, ja alkoi taas kävelemään. Lopulta he tulivat hauskan näköiselle puulle. "Tämä, on pizzapuu. Siellä on pizzoja." Uskomieli sanoi, ja lähti paikalta. Lopulta he näkivät isot järkäleet auringon paisttessa. "Nämä ovat Wi-Fi-kivet. Siellä on Wi-Fiä ylhäällä," Uskomieli selitti. Sitten Media pentu haistoi jotain. Se tuli läheisestä puskasta. Hän meni puskan viereen, ja veti sieltä ulos Tuplajuusto-hampurilaisen! "Hienoa!" Uskomieli huudahti. Mutta sitten mediapentu katsoi puhelintaan. Siinä oli Wi-Fi lista, jossa oli jokin ihan eri Wi-Fi! "Katso!" Medianäppäin huudahti, ja näytti mestarilleen. Uskomielen kasvoille tuli ärsyyntynyt katse. Ja alkoi kävelemään leiriä kohti. "Tästä täytyy kertoa päällikölle, Limsaklaani on asettanut reviirillemme omaa Wi-Fiänsä!" Uskomieli huudahti.

-- jatkuu ---