FANDOM

Lyhyttarina joka kertoo kollisoturista, joka luuli voivansa pärjätä kahdessa klaanissa yhtaikaa sekä kertoo Joutsenkaulan ja Tammijuovan suhteesta.

ALkunäytös

Tunsin kerran yhden mukavan kollin... Hän piti minusta ja minä hänestä, mutta... me olimme eri klaaneista. Olimme tapailleet salaa toisiamme, jotta mitään pahaa ei kävisi eivätkä klaanitoverit kyseenalastaisi meidän uskollisuutta. Ryhdyimme tietenkin kumppaneiksi niin ettei kukaan tiennyt siitä. Nimeni on muuten Joutsenkaula, Suoklaanin varapäällikkö, nykyään Usvaklaanin eli siis kuollut. Hän taas oli Niittyklaanista. Kerron nyt tarinani sinulle...

Luku 1

Olen metsästämässä partioni kanssa. Nyt on kylmä lehtikato ja ruoka vähissä, varsinkin Suoklaanin alueelta. Meidän täytyy nyt käyttää meidän metsäaluetta hyväksi. 
"Joutsenkaula, haistan jotain epäilyttävää. Se tuntuu olevan kissa toisesta klaanista!" Yksi sotureista, Orvokkilampi haisteli ilmaa suu auki. Minäkin haistoin sen ja jopa tunsin tämän kissan. Hän se oli, Tammijuova... Mitä ihmettä hän täällä tekee? Minun on päästävä puhumaan hänen kanssaan, ehkä minun pitäisi keksiä jokin tekosyy hämätäkseni partiotani...
"Haistan ja kuulen hiiren... ööm, mitä jos jakautuisimme... Menkää te kaksi pellon suntaan ja sinä Orvokkilampi voisitko mennä virralle? Tarvitsemme kaikkea syötävää."
"Entä se tuntematon kissa?" Orvokkilampi katsoi epäilevänä.
"Minä hoidan sen." Juoksin äkkiä puskaan ikään kuin olisin saanut napattua hiiren, jota ei oikeasti ollut. Orvokkilampi lähti hiljalleen ja katsoi vielä taakseen kerran. Hän varmasti ihmettelee miksi minusta tehtiin varapäällikkö, sitä minäkin ihmettelen. Kaikki olisi paljon helpompaa ilman tuota Niittyklaanin soturia...
"Sinä tulit" Tammijuova maukaisi iloisesti nähdessään minut.
"Tammijuova... tämän on loputtava. Olen varapäällikkö enkä voi huolehtia klaaninstani ja sinusta yhtaikaa."
"Ymmärrän... mutta en saa sinua mielestäni, meidän pitäisi tavata jossain. Jossain kaukana, ehkä Niittyklaanin takana?" Hätkähdin ja katsoin ympärilleni.
"Tavata? Milloin?"
"No yöllä tietenkin. Tule samaan paikkaan tänä yönä jossa olemme ja johdatan sinut lammelle, joka on Niittyklaanin takana. Se on suuri ja kauempana on kaunista kalliota jossa voisimme olla!" Hän on niin suloinen ja kekseliäs... Kunpa olisi jokin keino, että voisimme olla kumppaneita.
"Hyvä on. Lupaan tulla, jos pääsen." Hupkaisin ja lähdin etsimään partioni kissoja. Orvokkilampi tuli virran luota ja piteli suussaan pientä vesipäästäistä. Hän laski sen maahan ruohikolle.
"Sait siis tämän kissan hoideltua. Ihme, sillä en kuullut tappelun ääniä", hän sanoi vihjailevasti, käänsi selkänsä minulle ja lähti leirille vesipäästäinen suussaan. Jos viitsisin, näyttäisin tuolle kissalle kuka on täällä varapäällikkö. Kaksi muuta partiolaista olivat myös palaamassa. Tulin heidän perässään, mutta varmistin vielä, että Tammijuova oli lähtenyt.

Luku 2

Hiivin pois sotureiden pesästä, lumisesta kuopasta yöllä. Kuulin muiden nukuttavan sikeästi ja hengittävän taisaisesti, jopa Orvokkilampikin nukkui sikeästi. Pesä oli ahdas ja minun piti pujotella varovasti pois ettei kukaan heräisi. Tuuli puhaltaa tasaisesti, mutta on hämärää. Löydänköhän minä Tammijuovan täältä?
Tassutan metsän reunalle, Suoklaanin rajalle. Katson ympärilleni ja tassuttelen syvemmälle metsään.
"Tammijuova. Tammijuova..." kuiskailen. Oliko tämä ihan turha retki? Ehkä hän ei päässyt tulemaan...
"Olen täällä, ei hätää!" Hätkähdin kun kuulin hänen lempeän äänen. Erotin pian hänet läheltäni.
"Säikäytit minut! Et tee sitten tuota uudestaan, täällä on niin pimeää!" Tammijuova rupesi kehräämään ja nuolaisi minun korvaani.
"Tule! Johdatan sinut yhteen hienoon paikkaan."

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki