FANDOM

Kirjoittaja: Lehtitähti

Punatähden nousu on tarina, joka kertoo nuoren Punakuonon noususta vuoriklaanin päälikökksi.

Hahmolista

Vuoriklaani

Päälikkö:

Harmaatähti, Harmaa kolli, jolla on tummempia raitoja sekä valkoinen hännänpää

Varapäälikkö:

Omenaviiksi, Vaaleanruskea vahva kolli

Parantaja:

Kuusenoksa, Tummanruskea sileäturkkinen pieni naaras; Käpytassun mestari

Soturit:

Naakanlaulu, Tummanharmaa kolli

Höyhenturkki, Valkoinen naaras, jolla on vaaleanharmaita läikkiä

Nopsajalka, Suuri oranssinraidallinen leveälapinen kolli, jolla on siniset silmät

Koivuraita, Vaaleanharmaa hoikka naaras, jolla on tummempia juovia

Kipinäturkki, Kolli, jolla on mustanharmaa turkki

Setrijalka, Musta naaras

Oppilaat:

Käpytassu, Pieni ruskea kolli, jolla on pörröinen häntä. Parantajaoppilas

Kuningattaret:

Hunajaraita, Hunajanvärinen pitkäkarvainen naaras, jolla on meripihkan väriset silmät. Kettupennun ja Pilkkupennun emo

Myrskysydän, Sinertävän harmaa naaras, jolla on vihreät silmät. Punapennun, Savupennun, Lepakkopennun ja Hopeapennun emo

Kultasiipi, Kullan keltainen naaras, jolla on keltaiset silmät

Klaaninvanhimmat:

Silkkiturkki, Valkoinen pehmeäturkkinen naaras

Sumukukka, Vaaleanharmaa naaras, jolla on tulenväriset silmät, ajan myötä myös kuuroutunut

Suoklaani

Päälikkö:

Lakkatähti, Oranssi turkkinen naaras, jolla on juovia sekä valkoiset tassut; Pajutassun mestari

Varapäälikkö

Joutsenkaula, Siro sileäturkkinen valkoinen naaras

Parantaja:

Mähkäviivksi, Ruskean kirjava paksuturkkinen kolli

Soturit:

Tyrnipiikki, Oranssi kolli, jolla on takkuinen turkki; Puolukkatassun mestari

Oppilaat:

Pajutassu, Harmaakolli, jolla on tummia täpliä

Puolukkatassu, Punaisen ruskea naaras

Niittyklaani

Päälikkö:

Kirkatähti, Valkoinen naaras, jolla on vaaleanruskeita läikkiä; Hiekkatassun mestari

Varapäälikkö:

Parantaja:

Siikukka, Tummansiniharmaa naaras, jolla on siniset silmät

Soturit:

Oppilaat:

Hiekkatassu, Hyvin vaalea kellertävä naaraskissa

Yöklaani

Päälikkö:

Tummatähti, Tummanharmaa kolli, jolla on pehmeä turkki

Tarina

Esinäytös:

"Kipinätassu tästä hetkestä lähtien sinut tunnetaan Kipinäturkkinan. Usvaklaani kunnioittaa rohkeuttasi ja hyväksymme sinut Vuoriklaanin täydeksi soturiksi." Sitten Harmaatähti laski kuononsa poikansa otsalle ja lausui onnentoivotuksensa. Sen jälkeen hän kääntyi Koivutassun päin antoi tyttärellen nimeksi Koivuraita. Sitten klaanin jäsenet hurrasivat "Koivuraita! Kipinäturkki! Koivuraita! Kipinäturkki!" Tämän jälkeen Harmaaaatähti meni juttelemaan puolisollen Myrskysydämmelle. "Olen niin ylpeä pennuistamme" Hän sanoi. "Eivätkä he jää ainoiksi" Myrskysydän sanoi. "Mitä tarkoitat" Harmaatähti kysyi. "Saan toisen pentueen kahden kuun pästä" Myrskysydän vastasi. Harmaatähden sydän pommpasi illosta. Hän saisi lisää pentuja! Kipinäturkki ja Koivuraita eivät olisi hänen ainoaa jälkikasvuaan. "Hienoa" Hän sanoi ja lähti kävelemään kohti pesäänsä.

Luku 1

"Onpa kaunis päivä" Punapentu kuuli Hunajaraidan sanovan pentutarhan suu-aukolta. "Totta vie. Aurinko paistaa ja ilma on todella lämmin" Maukui Punapennun emo Myrskysydän. "Kas Harmaatähti on tuolla, tulisikohan hän katsomaan pentujaan" Myrskysydän jatkoi ja meni ulos. Isä tulee katsomaan minua Punapentu ajatteli ja avasi silmänsä. Pentutarhassa oli sillä hetkellä vain yksi kuningatar nimittäin Kultasiipi, joka odotti ensimmäisiä pentujaan. Muut ovat varmaan ulkona Punapentu päätteli. Siiten hän tökkäsi Savupentua käpälällään ja sanoi "Avaa silmäsi isä tulee kohta katsomaan meitä". Siinä samassa Savupentu räväytti silmänsä auki ja kysyi "Mitä tuleeko isä katsomaan meitä?" "Kyllä vain" Punapentu vastasi. "Tule herätetään Lepakkopentu ja Hopeapentu" Hän jatkoi. Sitten hän tökki pikkuruisella tassulaan sisarensa kylkeä ja sanoi "Herätys Lepakkopentu isä tulee katsomaan meitä" Lepakkopentu avasi silmänsä yhtä nopeasti kuin Savupentukin ja maukui "Oikeastikko?" "Kyllä vain" Punapentu vastasi ja kääntyi kohti Hopeapentua joka oli myös avannut silmänsä "Menisimmekö yllättämään hänet ulos" Savupentu ehdotti. "Ei teidän tarvitse sillä olen jo täälä" Punapentu kuuli isänsä äänen takanaan ja kääntyi ympäri. Myrskysydän oli hänen vierellään. "Eivätkö he olekkin kauniita" Myrskysydän maukui. "Kyllä vain. Harmi vain, että joudun lähtemään jo nyt sillä aamupartio on palnnut" Harmaatähti vastasi ja käveli ulos pentutarhasta. Miksi hän lähti jo nyt Punapentu ajatteli, kun käpertyi Myrskysydämmen kylkeen ja nukahti.

Luku 2

Punapentu meni ulos venyttelemään, kun huomasi auringon paistavan. Tänään hänestä tulisi oppilas! hän oli elänyt klaanissa 6kk ja oli jo liian iso tupaten täynnä olevaan pentutarhaan. Kultasiipi oli saanut pentunsa kolme kuuta sitten ja Vinhapentu, Pajupentu ja Ratmopentu nukkuivat tyytyväisinä emonsa vierellä. Kaiken lisäksi Setrijalka oli poikinut eilisiltan ja saanut kaksi tervettä pentua. Tomupentu ja Sorapentu eivät olleet vielä avanneet silmiään. Punapentu kuuli klanin varapäälikön Omenaviiksen kutsuvan oppilaita aamupartioon. Naakanlaulu tassutteli hänen viereensä, kun Kettutassu ja Pilkkutassu ryntäsivät ulos oppilaiden pesästä. Minusta tulee pian heidän pesätoverinsa Punapentu ajatteli, kun pentutarhasta kuului Setrijalan huuto "Katsokaa he avasivat jo silmänsä!" "Voimmeko viedä heidät ulos?" Punapentu kysyi. "Tottakai" Setrijalka vastasi. "Minä autan!" Vinhapentu huusi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki