FANDOM

Nouseva Kuu (eng. The Rising Moon) on tarina neljästä klaanista. Jää-, Tuli-, Meri- ja Ukkosklaanin kissat ovat jo sukupolvien ajan noudattaneet esi-isiensä asettamia lakeja ja säädöksiä. Joskus on syntynyt erimielisyyksiä, jotka on kuitenkin selvitetty, mutta nyt erään jääklaanilaisen oppilaan salaisuus uhkaa tuhota klaanit...

Nouseva Kuu
Nouseva kuu.png
Kirjoittaja Wolfie Animator
Päähenkilö Huurutassu
Tilanne Keskeneräinen
Kronologia
Edellinen Jääklaanin Alku
Seuraava  ?

Klaanit

Jääklaani

Päällikkö: Kauristähti - Vaaleanruskea naaras, jolla on valkea vatsa ja vihreät silmät.

Varapäällikkö: Hopeatuuli - Hopeanharmaa kolli, jolla on siniset silmät.

Parantaja: Ruskatäplä - Valkoinen naaras, jolla on meripihkan väriset silmät, sekä oransseja, mustia ja punaruskeita läiskiä; Harmaatassun mestari.

Soturit:

Tummaviiksi - Tummanruskea kolli vihreillä silmillä ja valkealla kuonolla; Tuiketassun mestari.

Hallatuuli - Siniharmaa naaras, jolla on vihreät silmät.

Aurinkoturkki - Kullanruskearaidallinen naaras, jolla on keltaiset silmät; Viimatassun mestari.

Saniaishäntä - Oranssi kolli, jolla on meripihkan väriset silmä.

Kuurakäpälä - Valkoharmaa kolli, jolla on siniset silmät. Huurutassun mestari.

Lehtikarva - Punaruskea naaras, jolla on valkoiset tassut, sekä ympäri kehoa vaaleanruskeita laikkuja. Silmät ovat vaaleansiniset.

Oppilaat:

Huurutassu - Valkoinen kolli, jolla on vaaleansiniset silmät ja mustia raitoja.

Tuiketassu - Harmaa naaras, jolla on mustia raitoja ja vaaleanvihreät silmät.

Viimatassu - Harmaa kolli valkeilla raioilla ja maripihkan värisillä silmillä.

Harmaatassu - Valkoinen kolli, jolla on siniset silmät; parantajaoppilas.

Kuningattaret:

Liskoviiksi - Tummanruskearaidallinen naaras, jolla on siniset silmät; Yöpennun, Omenapennun ja Sinipennun emo.

Pennut:

Yöpentu - Musta naaras sinisillä silmillä.

Omenapentu - Punaruskea kolli vihreillä silmillä ja valkeilla tassuilla, rinnallani ja vatsalla.

Sinipentu - Siniharmaa naaras harmailla silmillä.

Klaaninvanhimmat:

Siipisulka - Valkoinen naaras vihreillä silmillä.

Myrskylumi - Tummanharmaa kolli, jolla on oranssit silmät.

Tuliklaani

Päällikkö: Suolatähti – Valkoinen kolli, jolla on vihreät silmät.

Varapäällikkö: Piikkihäntä – Tummanruskearaidallinen naaras, jolla on keltaiset silmät.

Parantaja: Riekkosulka – Vaaleanruskea, valkolaikkuinen naaras, jolla on keltaiset silmät. Roihulehden mestari.

Soturit:

Hämyviitta – Musta naaras sinisillä silmillä.

Ruosteraita – Punaruskea kolli tummanruskeilla raidoilla ja vihreillä silmillä; Laavatassun mestari.

Usvaviitta – Tummanharmaa kolli sinivihreillä silmillä.

Salayö – Musta kolli, jolla on keltaiset silmät. Lehmustassun mestari.

Syöksykynsi – Valkoinen kolli, jolla on ruskeita täpliä jaloissa ja hännässä ja meripihkan väriset silmät, omaa epätavallisen pitkät kynnet; Hiilitassun mestari.

Närhiviiksi – Tummanharmaa kolli, jolla on siniset silmät ja valkeita täpliä.

Valkosulka – Valkoinen naaras, jolla on vihreät silmät.

Oppilaat:

Hiilitassu - Musta kolli oransseilla silmillä, sekä oransseilla ja ruosteensävyisillä läiskillä turkissa.

Laavatassu - Oranssi naaras, jolla on mustat korvat, häntä ja vhreät silmät.

Lehmustassu - Kullanruskea kolli sinisillä silmillä.

Roihulehti – Oranssi kolli vihreillä silmillä; parantajaoppilas

Kuningattaret:

Kielomyrsky – Valkoinen naaras sinisillä silmillä; Haukkapennun ja Vaarapennun emo.

Pennut:

Haukkapentu- Tummanruskea kolli vihreillä silmillä, valkeilla tassuilla ja mustilla korvilla.

Vaarapentu- Pikimusta naaras sinisillä silmillä.

Klaaninvanhimmat:

Kuumajalka – Tummanpunaruskea kolli meripihkan värisillä silmillä.

Surusade – Siniharmaa naaras, jolla on keltaiset silmät.

Meriklaani

Päällikkö: Keltätähti – Oranssi kolli vasemmalla keltaisella ja oikealla sinisellä silmällä.

Varapäällikkö: Kultaruusu – Kullanruskearaidallinen naaras, jolla on virät silmät ja punaruskea häntä.

Parantaja: Kajotaivas – Valkoharmaa naaras, jonka tassut ja kasvot ovat vaaleanruskean, sekä silmät keltaiset.

Soturit:

Leijonaturkki – Oranssi kolli, jolla on keltaiset silmät.

Pajutuuli – Vaaleanharmaa naaras, jolla on siniset silmät; Kuplatassun mestari.

Minkkikatse – Tummanruskea, valkoraidallinen naaras vihreillä silmillä; Kalliotassun mestari.

Järviruoko – Vaaleanruskea kolli, jolla on vihreät silmät, sekä valkoisia ja mustia täpliä.

Pakkaslehvä – Valkoinen naaras, jolla on sinisset silmät; Lainetassun mestari.

Oppilaat:

Kalliotassu - Tummanharmaa naaras sinisillä silmillä.

Kuplatassu - Tummanharmaa kolli sinisillä silmillä. Lainesydämen veli.

Lainetassu - Vaaleanharmaa naaras sinisillä silmillä. Kuplakyyneleen sisar.

Kuningattaret:

Kylmäturkki - Vaaleanharmaa naaras sinisillä silmillä; Salamapennun ja Leopardipennun emo, Kuupennun sijaisemo.

Pennut:

Salamapentu - Musta kolli oransseilla silmillä.

Leopardipentu - Kellertävä kolli, jolla on selässään ruskeita pilkkuja, omaa vihreät silmät.

Kuupentu - Sirorakenteinen, mustavalkoinen naaras; vatsa, kaula, rinta, korvansisukset ja hännänpää on valkoisia, omaa syvänsiniset silmät.

Klaanin vanhimmat:

Kaikukatse – Vaaleanruskea naaras sinisillä silmillä ja valkeilla tassuilla.

Ukkosklaani

Päällikkö: Luutähti – Valkoinen kolli harmailla korvilla ja keltaisilla silmillä.

Varapäällikkö: Tihkuturkki – Vaaleanharmaa, tummaaidallinen kolli, jolla on vihreät silmät.

Parantaja: Tervapuro – Tummanruskea kolli, jolla on valkea vatsa ja vihreät silmät.

Parantajaoppilas: Vesisiipi – Vaaleanharmaa naaras, jolla on siniharmaita läiskiä ympäri kehoa, omaa meripihkan väriset silmät.

Soturit:

Sulkaviima – Tummanharmaa naaras sinisillä silmillä; Taivaltassun mestari.

Riskilälempi – Musta kolli, jolla on vihreät silmät ja valkoinen vatsa, tassut ja pilkkuja.

Piikkinuppu – Vaaleanruskea naaras valkoisilla täplillä ja mustilla korvilla, omaa siniset silmät; Värinätassun mestari.

Saukkoturkki – Tummanruskearaidallinen kolli, jolla on meripihkan väriset silmät; Pujotassun mestari.

Pähkinäkatse – Musta naaras, jolla on vaaleanruskeat silmät.

Ohrahäntä – Vaaleanharmaa kolli, jolla on ruskeaoranssi häntä ja käpälät, sekä vihreät silmät; Näätätassun mestari.

Oppilaat:

Taivaltassu- Pikimusta naaras, jolla on siniset silmät ja valkea hännänpää.

Värinätassu- Tummanharmaa kolli, jolla on keltaiset silmät, valkea vatsa ja tassut.

Näätätassu – Tummanruskearaidallinen naaras, jolla on keltaiset silmät.

Pujotassu – Valkoharmaa kolli, jolla on vihreät silmät.

Kuningattaret:

Liljakynsi- Valkea naaras keltaisilla silmillä; Kotkapenun ja Nopsapennun emo.

Pennut:

Kotkapentu - Tummanharmaa kolli oransseilla silmillä.

Nopsapentu - Musta kolli valkeailla korvilla, tassuilla ja kuononympäryksellä, omaa oranssit silmät.

Klaanin vanhimmat:

Huuhkajasilmä – Laiha, vaaleanharmaa naaras, jolla on suuret, keltaiset silmät.

Tarina

Luku 1

"Tuikepentu, Huurupentu, ja Vimapentu ovat saavuttaneet kuuden kuun iän, ja ovat valmiita soturioppilaan koulutukseen. Tästä päivästä aina siihen päivään, jona he ovat ansainneet soturinimensä, kutsuttakoon heitä Tuiketassuksi, Huurutassuksi ja Viimatassuksi!" kajahti ääni kukmpareidan ja vatukkapensasmuurin reunustamalla aukiolla. "Tuiketassu, sinun mestarisi tulee olemaan Tummaviiksi. Toivon, että hän siirtää kaiken tiedon sinulle."

Vaaleanruskea naaras, joka oli äsken puhunut, nykäisi nyt häntäänsä ja kutsui kissajoukosta eteen tummanruskean, vihreäsilmäisen kollin. "Tummaviiksi, kouluttamalla Saniaishännän soturiksi olet osoittanut olevasi päättäväinen ja viisas, sekä valmis ottamaan toisen oppilaan. Odotan, että siirrät kaikki tietosi tälle nuorelle oppilaalle", vaaleanruskea naaras lausui muodollisesti. Tuiketassuksi kutsuttu harmaa, raidallinen naaras asteli mestarinsa, Tummaviiksen luo ja he koskettivat neniä, jonka jälkeen he siirtyivät sivummaksi.

"Huurutassu, sinä saat mestariksesi Kuurakäpälän", päällikkö naukui ja kutsui valkoharmaan kollin eteen.

"Kuurakäpälä, olet valmis ottamaan oppilaan. Olet saanut hyvää koulutusta Siipisulalta, ja olet osoittanut olevasi kärsivällinen ja urhea. Odotan, että välität kaiken tälle oppilaalle." Huurutassu astui uuden mestarinsa eteen jännitystä kihisten ja sulki sitten silmänsä. Hän kosketti neniä Kuurakäpälän kanssa ja siirtyi sitten sivuun viimeistä mestarinnimitystä varten.

"Viimatassu, sinun mestarisi tulee olemaan Aurinkoturkki." Kullanruskearaidallinen naaras astui eteen kuultuaan nimensä ja räpäytti keltaisia silmiän hyväksyvästi. Huurutassu seurasi jännittyneenä sivusta ja rohkaisi äänettömästi veljeään astumaan eteen. "Hän on aika jännittynyt", kuiskasi Tuiketassu Huurutassun korvaan. Ennenkuin oppilas ehti vastata, hänen mestarinsa laittoi häntänsä väliin ja kuiskasi Tuiketassulle: "Ei puhuta tärkeässä oppilasseremoniassa."

"Aurinkoturkki, olet valmis ottamaan oppilaan. Olet saanut hyvää koulutusta Myrskylumelta, ja olet osoittanut olevasi aloitekykyinen ja älykäs. Odotan, että siirrät kaiken oppimasi tälle nuorelle oppilaalle", naaraspäällikkö lopetti puheensa ja loikkasi alas puun okasalta. Klaanin kissat katsahtivat toisiinsa ja alkoivat sitten hurrata yhteen ääneen:

"Tuiketassu! Huurutassu! Viimatassu!" Ja vastanimitetyt oppilaat olivat täynnä tyytyväisyyttä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki