FANDOM

Kuutähden salaisuus: Luku1
Mustaa. "Kuupentu tule leikkimään!" huutaa Pilvipentu. Mustaa. Kuupentu näkee vain mustaa. "Hän ei ole vielä avannut silmiään!" emo toruu. "Hän ei voi tulla leikkimään!" Kuupentu vetää itseään etutassuillaan eteenpäin ja koittaa nousta, mutta näkemättään seisominen on tavattoman vaikeaa. Hän yrittää nousta, mutta lysähtää vatsalleen. Pentutarhan heinittynyt lattia kutittaa Kuupennun kuonoa. Hän aivsataa ja työntää heiniä pois edestään. Kuupentu avaa pienen, vaaleanpunaisen suunsa ja miukuu. Kuupentu ei näe, mutta kuule jo aika hyvin ja haistaa... No, kissoja. Hän koittaa jälleen nousta, mutta likastuu taas ja läsähtää jälleen vatsalleen. Heinät kutittavat Kuupennun kuonoa jälleen. Hän aivastaa. Tuntuu kuin naama olisi revennyt. Silloin hänen silmänsä aukeavat.
"Kuupentu avasi silmänsä!" emo hihkuu. Kuupentu nousee. Hän läsähtää taas maahan. Sitten hän ponnistaa voimiensa takaan ja loikkaa pystyyn. Kuupentu hoipertelee emonsa luo, mutta kaatuu jälleen.
"Emo!" Kuupentu huutaa. "Minä kävelen! Minä kä-" Kuupentu kaatuu taas.
Nyt minä osaan! Kuupentu ajattelee ja ponnistaa loikkaan. Toinen pieni naaraspentu hoipertelee myös kohti emoaan. Kuupentu putoaa ilmasta ja tömähtää lattialle, nostattaen suuren pölypilven. Toinne pentu virnistää.
Senkin! Kun minä oikeasti suutun, niin kyllä minä sinulle näytän! Kuupentu ajattelee vimmoissaan ja irvistää toiselle pennulle. Pilvipentu tulee lähemmäs Kuupentua, joka loikkaa siskonsa kimppuun. "Minä voitan sinut!" Kuupentu kiljuu, mutta kaatuu ja pyörii kauemmas. Hän hoipertelee emonsa jalkoihin. "Noh..." emo naukuu.
"Milloin minusta tulee soturi?" kysyy Kuupentu. "Sitten, kun sen aika on", emo vastaa lempeästi. "Soturina ei ole helppoa", emo naukuu. "sinun pitää voittaa kettuja ja mäyriä ihan itse."
"Mikä on merä. Siis mrä- eikun märy? Ja mikä on ketu?" Kuupentu kysyy.
"Ei märy ja ketu! Vaan mäyrä ja kettu." Mansikkajalka korjaa ja kietoo Kuupennun häntänsä suojaan.
Isona minä voitan märyt ja ketut helposti! Ja minusta tulee päällikkö!
Mansikkajalka keskeyttää hänen unelmansa.
"... ja sinun tulee suojella klaaniasi, jopa henkesi uhalla", tämän ääni kuulostaa kaihoisalta, kuin hänestä ei enää tulisi koskaan soturia.
Minusta tulee soturi ja en hanki jalkoihini miukuvia pentuja!

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki