FANDOM

päällikkö: pellavatähti: kermanvärinen naaras jolla on valkoiset korvat

varapäällikkö: kuuraita: musta kolli jolla on hopeisia raitoja

parantaja: liekkilehti: tulipunainen naaras. hahtuvatassun mestari

soturit:

tähtivirta: vaalea naaras jolla on vitivalkoisia löikkiä turkissa. sulotassun mestari

mustavarjo: sysimusta kolli. huurretassun mestari

kieloturkki: vaaleanruskea raidallinen pitkäkarvainen naaras.

putouskynsi: sinertävä kolli. päivänkakkaratassun mestari

teräsilmä: tummanruskea kolli

tuuliviima: harmaa kolli jonka toinen silmä on hieman sokea.

jokihäntä: hiukan tummanharmaa nuori kolli

pitkäkarva: pitkäkarvainen kolli

punasulka: punatäplikäs naaras.

kaarnakäpälä: ruskea naaras.

valokuiske: lumenvalkea naaras jolla on mustat tassut ja hännänpää

kuivakorva: mustavalkoraidallinen pienikokoinen kolli.

liskokoipi: harmaamusta kolli jolla on pikimustia raitoja turkissa. korvat ovat täplikkäät.

oppilaat:

huurretassu: valkoisen ja sinertävän kirjava sinisilmäinen naaras.

sulotassu: kervanvalkoinen kolli jolla on ruskia juovia ympäri turkkia

päivänkakkaratassu: valkoinen naaras jolla on vaaleanruskea, pörröinen vatsa ja tupsukorvat.

hahtuvatassu: vaaleanruskea raidallinen naaras,(parantajaoppilas)

kuningattaret:

hopeakukka: hopeanvärinen naaras. odottaa putouskynnen pentuja.

lumilehti: tummanharmaa naaras. aaltopennun,ruskopennun ja siipipennun emo.

klaaninvanhimmat:

susihammas: mustanharmaa vanha rähjäinen kolli

yksilintu: ruskea, ennen kaunis naaras jolla on pitkän pitkä turkki.

LUKU 1.

"liekkilehti, ne syntyvät!"

parantaja kiirehti pesästään kohti pentutarhaa mistä kuului putouskynnen huuto. perille päästyään hän näki edessään hopeakukan hyvin tuskaisen näköisenä. hänen pentunsa syntyvät, parantaja mietti ja rupesi auttamaan kuningatarta. hetken päästä sammalpedillä lepäsi kolme kauniin pörröisiä pentuja jotka inisivät hiljaa. yöklaani oli saanut kolme tervettä pentua lisää, mikä onnenpotku! liekkilehti mietti onnellisena ja päästi pentujen isän sisään. putouskynsi meni suoraan pentujen luo ja katseli heitä ihastuksissaan. "he ovat niin kauniita!" kolli naukaisi ja nuolaisi hopeakukkaa . naaras kehräsi. "niin ovat ja heistä tulee yöklaanin parhaimpia sotureita!" putouskynsi kääntyi katsomaan pentujaan."annammeko heille nyt nimet?" tuo kysyi katsoen kumppaniaan lempeästi. hopeakukka nyökkäsi. "oisiko tuo hopeansinertävä pentu vaikka hiutalepentu?" naaras kysyi. "kaunis nimi" liekkilehti nyökkäsi ja katsoi hiutalepentua . hetken hän mietti mitä kaikkea tuo pieni pentu voisi elämässään saavuttaa. hiutalepentu näytti jotenki muihin kahteen pentuun verrattuna erillaiselta. tai sitten näen vain harhoja, liekkilehti mietti ja kuunteli mitkä nimet toisille pennuille tuli.hiutalepennun sisaret saivat nimekseen haukkapentu ja paatsamapentu.

LUKU 2

oli kulunut 2 kuuta siitä kun hopeakukan pennut olivat syntyneet,ja jokainen kolmesta oli avannut silmänsä. "tänään pääsemme katsomaan leiriä!" haukkapentu, ruskearaidallinen kolli naukaisi iloisena" hiutaletassu tuli mukaan ja ei voinut pidättää kiljaisuaan "näemme soturienpesän,päällikönpesän,ja vaikka mitä muuta!" naaraspentu huudahti ja hyppi innoissaan "teidän pitää odottaa isää joka on vielä metsästyspartiossa" hopeakukka naukauisi pennuilleen "muistakaahan muuten että ette mene mihinkään pesään ilman isäänne, koska joudutte silti hankaluuksiin!" emo toruij pilke silmässään . "joojoo, me totellaan ja kuunnellaan iskää" pieni paatsamapentu sanoi emolle. hetken päästä pentutarhaan kantautui riistantuoksu, ja sisään tassutteli putouskynsi orava hampaissaan "hei pennut, oletteko valmiina leirin tutkimiseen?" kolli kysyi oravan tipahtaessa hopekukan eteen. "JOO!!!" pennut kiljaisivat ja hyppäsivät isänsä päälle.