FANDOM

Alametsä on metsä joka sijaitsee rotkossa ja jossa Lehtiklaani, Pakkasklaani, Tuliklaani ja Vaahtoklaani asuvat.

Alametsän löysi Tähti jonka kumppani (jonka nimi ei ole tiedossa) synnytti neljä pentua: Lehden, Pakkasen, Tulen ja Vaahdon. Kun he kasvoivat isoiksi, perustivat he neljä klaania jotka koostuivat pääasiassa erakoista ja kotikisuista. Neljä klaania elivät rauhassa kunnes klaanit riitaantuivat ja sotivat paljon. Tähti kävi jokaisen pentunsa luona puhumassa järkeä, mutta sota jatkui silti. Eräänä päivänä hän yritti estää sodan alkua kun soturit talloivat hänet vahingossa. Lehtitähti, Pakkastähti, Tulitähti ja Vaahtotähti hautasivat hänet pyhän kokoontumispaikan alle. Sen jälkeen Pakkastähti lähti etsimään Tähtiniittyä jossa vaihtaa unia Tähtiklaanin kanssa. Hän kertoi asiasta vain varapäällikölleen Yösydämelle joka jäisi siksi aikaa valtaan. Yösydän väitti muulle klaanille että Pakkastähti oli jäänyt hirviön alle ja otti vallan Yötähtenä. Kun Pakkastähti palasi ja sai tietää mitä oli käynyt hän tappoi Yötähden (joka ei päässyt Tähtiklaaniin) ja otti varapäällikökseen Punahännän. Hänellä oli iloisia uutisia. Hän oli löytänyt Tähtiniityn.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki